Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Προστατεύω τον κόσμο όπου ζω

Με αφορμή απορίες των παιδιών σχετικά με τα σκουπίδια στις παιδικές χαρές της πόλης μας, τίθεται το ερώτημα:
Ποιες είναι οι πράσινες ιδέες σας για να προστατεύσουμε το περιβάλλον που ζούμε;
 16/05/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Άννα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. 
 Επίσης οι υπεύθυνοι και ο βοηθός συνθέτουν πρόταση με το θέμα μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω με... ".
- Τα τραγούδια μας: "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Είμαστε πουλιά..." , τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια με τη βοήθεια των εικόνων. 
-Το Θέμα μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω" τα νήπια παρατηρούν και περιγράφουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να προστατέψουμε το περιβάλλον...
 Συζητάμε με τα νήπια τι είναι περιβάλλον; Απο που μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για την προστασία της φύσης, της χλωρίδας και της πανίδας; Διαβάζουμε το ποίημα "Προστατέψτε το περιβάλλον" (εκδ. Σύγχρονο Νηπιαγωγείο). Ακολουθεί συζήτηση -προβληματισμός των παιδιών με ερωτήσεις όπως:Τι θα συνέβαινε στον πλανήτη μας εαν δεν ανακυκλώναμε υλικά; Τι προκαλεί το βρώμικο περιβάλλον στον άνθρωπο και στα ζώα; Οι "πράσινες" ιδέες μας βοηθούν να το φροντίζουμε, γιατί το να σκεφτόμαστε "πράσινα" σημαίνει να φροντίζουμε τον πλανήτη μας!
- Η κατασκευή μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω" τα νήπια κόβουν σε χαρτόνι κάνσον δέντρα και λουλούδια , επίσης συνθέτουν τον πλανήτη γη και ολοκληρώνουν στην παρεούλα την κατασκευή-χειροτεχνία του πράσινου πλανήτη.
17/05/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Μιχάλης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. 
- Τα τραγούδια μας:τα νήπια μαθαίνουν τα τραγούδια:
 "Πως ήθελα να ήμουν λουλουδάκι...", "Είμαστε πουλιά..." ,"Μπες στο κλίμα", "Έχω ένα μικρό  δεντράκι"  με τη βοήθεια των εικόνων. 
-Το Θέμα μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω"-"Το πράσινο εργοστάσιο" τα νήπια ακούν με προσοχή την αφήγηση του παραμυθιού και διατυπώνουν τις δικές τους προτάσεις για τον πλανήτη γη. Ακολουθεί συζήτηση με ερωτήσεις: Πως γνωρίσαμε τη φύση μέσα από την αφήγηση του παραμυθιού;
Ποιοι είναι οι ήρωες του;Πως αισθάνονται αρχικά τα παιδιά και στο τέλος της εκδρομής τους στο δάσος; Τι ανακαλύπτουν; Με ποιο ζώο συνομιλούν; Γιατί είναι εργοστάσιο το δάσος; Τι είναι η τροφική αλυσίδα; Πως επιτυγχάνεται  η αρμονία της φύσης;
-Φύλλο εργασίας:"Η γιορτή των γραμμάτων" τα νήπια ανά ζευγάρια ανακαλύπτουν λέξεις από φύλλο -σελίδα του βιβλίου της φύσης και το αλφαβητάριο της παρεούλας. (Φωνολογική επίγνωση-φωνήματα,γράμματα).
 Τα νήπια ανακαλύπτουν λέξεις από τα φωνήματα-γράμματα (Λ, Μ,Ν,Ξ,Ο). 
Ποια είναι τα φωνήεντα και ποια τα σύμφωνα;Ένα παιχνίδι λέξεων που αρέσει στα παιδιά και καταγραφή στον πίνακα κιμωλίας. Ακολουθεί ανάλογο φύλλο εργασίας , όπου τα νήπια εργάζονται σε ζευγάρια.
-Παιχνίδια στην αυλή:"Τρίλιζα" τα νήπια ενθουσιασμένα παίζουν με στεφάνια και κορδέλες τρίλιζα στην αυλή, συνθέτουν τα πλαστικά τούβλα σε κατασκευές ή με τα κουζινικά...
18/05/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Λευτέρης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών.
-Το Θέμα μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω"-"Το πράσινο εργοστάσιο" τα νήπια ακούν με προσοχή την αφήγηση του παραμυθιού και διατυπώνουν τις δικές τους προτάσεις για τον πλανήτη γη. Ακολουθεί συζήτηση με ερωτήσεις: Ποιος είναι ο παράδεισος που συναντάμε στην
πηγή; Ποιες είναι οι ωφέλειες του νερού; Απο τι και πως μας προστατεύει ένα δάσος; Τι μας προσφέρουν τα δέντρα; Ποιο δάσος θα γνωρίσουν τα παιδιά στη συνέχεια;
-Φύλλο εργασίας:"Το πράσινο εργοστάσιο" τα νήπια ἁποδίδουν σε ζωγραφιά την ομορφιά του δάσους και εκφράζονται με πρόταση.
19/05/2016 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Παναγιώτης Σ.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών.  
-Το Θέμα μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω"-"Το καμένο δάσος" τα νήπια ακούν με προσοχή την αφήγηση του παραμυθιού και διατυπώνουν τις δικές τους προτάσεις για τον πλανήτη γη. Ακολουθεί συζήτηση με ερωτήσεις: Τι συναισθήματα νιώθουν οι ήρωες μας αντικρύζοντας το καμένο δάσος;  Ποιες οι συνέπειες μιας πυρκαγιάς στο δάσος; Ποιο το τηλέφωνο που καλούμε την Πυροσβεστική υπηρεσία (199) και ποια στοιχεία μπορούμε να δώσουμε; Τι σημαίνει εμπρησμός και τι αναδάσωση; Ποια είναι η προστασία του;( Δασική υπηρεσία, δασοφύλακες).
-Φύλλο εργασίας:"Το καμένο δάσος" τα νήπια αποδίδουν σε ζωγραφιά τη δυστυχία και λύπη στα παιδιά που επισκέφτονται το καμένο δάσος και εκφράζονται με πρόταση.
20/05/2016 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Κωνσταντίνος Π.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
Ο βοηθός ζωγραφίζει στον πίνακα κιμωλίας και γράφει λέξεις με τη βοήθεια των καρτελών. 
-Το Θέμα μας:"Προστατεύω το περιβάλλον όπου ζω"-"Το καμένο δάσος" τα νήπια ακούν με προσοχή την αφήγηση του παραμυθιού και διατυπώνουν τις δικές τους προτάσεις για τον πλανήτη γη. Ακολουθεί συζήτηση με παρατήρηση και  περιγραφή εικόνων: Τοποθετούν σε χρονολογική σειρά-διαδοχή εικόνες που σχετίζονται με το πράσινο δάσος, εμπρησμός από τσιγάρο, πυροσβέστης που σβήνει τη φωτιά, το καμένο δάσος και δεντροφύτευση - αναδάσωση.
-Φύλλο εργασίας:"Αντιστοίχιση κεφαλαίων γραμμάτων και πεζών" τα νήπια καλούνται να κόψουν με το ψαλίδι λέξεις γραμμένες με πεζά γράμματα και να τις αντιστοιχίσουν σε λέξεις με κεφαλαία, με τη βοήθεια των εικόνων.
ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου