Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2016

Χαμογελάστε παρακαλώ!

Μικρά μυστικά για δόντια πιο γερά!
15/02/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και ο Βαγγέλης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Σοφία Μπ.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας.
 Επίσης διαμορφώσαμε τη γωνιά των δοντιών (με επιτραπέζια ομαδικά παιχνίδια).
15 Φεβρουαρίου ημέρα κατά του παιδικού καρκίνου: Ποιο είναι το φιλανθρωπικό μας έργο και πως βοηθάμε ως ομάδα; ( με την οικονομική μας ενίσχυση στο make a wish και δωρίζοντας τα μαλλιά για να γίνουν περούκα, ποιες φίλες μας από το σχολείο δώρισαν τα μαλλιά τους;
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου,  " Aν θέλετε δόντια πολύ γερά και χαμόγελα ολόλευκα πλατιά..." σε μουσική της Φρουτοπίας, "Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι...". "Μήλο μου κόκκινο..." .
 -Αφήγηση παραμυθιού:  " Ουπς, δόντια καθαρά είναι πάντοτε γερά!"τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Ποιος είναι ο ήρωας που θα ταξιδέψουμε μαζί του σε νέες γνώσεις για τα δόντια και το στόμα μας; Ποιους καλούς τρόπους θα ανακαλύψουμε μαζί του παίζοντας με τη φαντασία;
-Το Θέμα μας:"Χαμογελάστε παρακαλώ!" τα νήπια παρατηρούν και περιγράφουν εικόνες για δόντια λευκά και χαμόγελα φωτεινά (μικρά μυστικά για δόντια γερά!).
 Σχεδιάζοντας με αυτοκόλλητη ταινία ένα στόμα τα νήπια κολλούν και ονοματίζουν τα νεογιλά τους δόντια(κοπτήρες, κυνόδοντες, προγόμφιοι και τραπεζίτες) με τη βοήθεια εικόνων στον πίνακα κιμωλίας.
Επίσης περιγράφουν το στόμα τους και τα μέρη ενός δοντιού. Τι συμβαίνει όταν αφήνουμε τροφές που κολλούν και έχουν αρκετή ζάχαρη στα δόντια μας; 
Με ποιο τρόπο όταν είμαστε μακριά από το σπίτι θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε να απομακρυνθούν οι γλυκιές γεύσεις από το στόμα μας; (πίνοντας νερό, τρώγοντας για λίγο μια τσίχλα).
-Επίσκεψη:"η Σύμβουλος προσχολικής αγωγής" τα νήπια υποδέχθηκαν με μια γλυκιά καλημέρα την κα Δήμητρα Γκανάτσα τη νέα σύμβουλο και της αφιέρωσαν το τραγούδι της ομάδας μας, με αφορμή το τραγούδι μας, συζήτησαν μαζί της για τα δέντρα που γνωρίζουν και τους καρπούς τους, την αποχαιρέτησαν προσδοκώντας μια άλλη συνάντηση μαζί της.
 -Μουσικό παιχνίδι:"Τα δόντια και η τερηδόνα" τα νήπια πήραν το ρόλο τους(20 λευκά νεογιλά δόντια, 1 καραμέλα-τερηδόνα- 1 μήλο και 1 οδοντόβουρτσα) γιατί έλειπαν 6 νήπια λόγω ιώσεων.
 (Μουσικά παιχνίδια του Ανδρέα Χαραλάμπους) Με χαρούμενη μουσική και φορώντας λευκές κορδέλες τα δόντια πήραν θέση στο στόμα που είχε σχεδιαστεί. 
Άρχισαν να χορεύουν με (Vals minute του Σοπέν) ανά ζευγάρια. Μια παράξενη μουσική σταματά τη χαρά τους (ο χορός των σπαθιών του Αράμ Χατσατουριάν). 
Τα δόντια σφίγγουν τα χέρια τους και η τερηδόνα με μαύρες κορδέλες πλησιάζει. Στέκεται ανάμεσα στα δόντια. Τότε αρχίζει μια άλλη μουσική σαν καλπασμός (Γουλιέλμος Τέλλοςτου Ροσσίνι) και εμφανίζεται η οδοντόβουρτσα. Καταφέρνει και διώχνει την τερηδόνα μακριά. Αρχίζει πάλι χαρούμενη μουσική (η Άνοιξη του Βιβάλντι) και τα δόντια χορεύουν αφού οι υγιεινές τροφές το μήλο με κόκκινες κορδέλες τα ακουμπά. 
Τα νήπια διασκέδασαν πολύ με το παιχνίδι και εξέφρασαν την επιθυμία να παίξουμε ξανά όταν γυρίσουν και οι φίλοι τους που απουσιάζουν.
16/02/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και ο Βαγγέλης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Βασίλης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου,  " Aν θέλετε δόντια πολύ γερά και χαμόγελα ολόλευκα πλατιά..." σε μουσική της Φρουτοπίας, "Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι...". "Μήλο μου κόκκινο..." .
-Το Θέμα μας:"Χαμογελάστε παρακαλώ!" τα νήπια παρατηρούν και περιγράφουν στον πίνακα κιμωλίας τι χρειάζεται ένα φωτεινό χαμόγελο; Ποιοι είναι η ασπίδα του χαμογελαστού δοντιού; (ωφέλιμες τροφές:γάλα και γιαούρτι, φρούτα και λαχανικά για δόντια γερά και δυνατά).
Ποια είναι η καθημερινή φροντίδα τους; (οδοντόβουρτσα, οδοντόκρεμα, οδοντικό νήμα, οδοντίατρος). Γνωρίζουμε τις σύνθετες λέξεις και ανακαλύπτουν κι αυτά άλλες σύνθετες λέξεις με τα δόντια ( οδοντοτεχνίτης, οδοντόπαστα κ.ά.). Τα νήπια περιγράφουν την επίσκεψή τους στον οδοντίατρο και εκφράζουν την επιθυμία να καλέσουμε στο σχολείο οδοντίατρο.
 -Αφήγηση παραμυθιού:  " Ουπς, δόντια καθαρά είναι πάντοτε γερά!"τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Γιατί κλαίει η αδερφή-μωρό του Λουκά; Τι χρησιμοποιεί το μωρό για να ανακουφιστεί από τον πόνο των πρώτων δοντιών; Ποια είναι και πόσα τα νεογιλά του δόντια;
-Φύλλο εργασίας:  " Τι χρειάζομαι για ένα φωτεινό χαμόγελο;!"τα νήπια ζωγραφίζουν τη φροντίδα του δικού τους χαμόγελου και γράφουν την ανάλογη λέξη.
17/02/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και ο Βαγγέλης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Άννα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
Κάθε Δευτέρα-Τετάρτη και Παρασκευή ζωγγραφίζουν ομαδικά με θέμα στο πρωινό ωράριο  και στο καβαλέτο δύο νήπια στο απογευματινό ωράριο.
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου,  " Aν θέλετε δόντια πολύ γερά και χαμόγελα ολόλευκα πλατιά..." σε μουσική της Φρουτοπίας, "Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι...". "Μήλο μου κόκκινο..." .
-Ελεύθερο σχέδιο με θέμα:  " Που και πως παίζουν τα παιδιά "τα νήπια πρότειναν ιδέες για ζωγραφική και μετά από ψηφοφορία, αποφάσισαν να σχεδιάσουν το παραπάνω θέμα. Γίνεται προσπάθεια να βελτιώσουν τα νήπια το σχέδιο (σχέδιο ανθρώπου, περίγραμμα, φόντο). 
Στη συνέχεια ακολουθεί συζήτηση για το σχέδιο και τα παιδιά εκφράζονται με πρόταση στην περιγραφή της ζωγραφιάς τους. Παρατηρούμε ότι με την ομαδική εργασία με κοινό θέμα και αρχική βοήθεια (σχέδιο στον πίνακα κιμωλίας) και συζήτηση τα νήπια παρουσιάζουν βελτίωση στο σχέδιό τους.
-Αφήγηση παραμυθιού:  " Ουπς, δόντια καθαρά είναι πάντοτε γερά!"τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. 
Ποια είναι η φροντίδα του Ουπς στα δόντια του; 
Τι χρησιμοποιεί ο Λουκάς και με ποιο τρόπο βουρτσίζει τα δόντια του; Ποιος είναι ο τρυποκαθαριστής; (οδοντίατρος) Μπορούμε να βρούμε σύνθετες λέξεις;
- Φύλλο εργασίας:  " Μαθηματικά- οι αριθμοί 1-3 "τα νήπια παρατηρούν το στόμα με τα δόντια, μετρούν τα μικρόβια και ζωγραφίζουν τα άρρωστα δόντια ανάλογα με τον αριθμό. Μια πρώτη προσέγγιση σε σύμβολα: -, +, ., μέτρησης αντικειμένων και μετά των αριθμών με τις ανάλογες ποσότητες (δόντια και μικρόβια). 
Παρατηρούν και τοποθετούν τα μικρόβια σε αντίστοιχη θέση στο πάτωμα όπου υπάρχει μεγαλύτερο στόμα με δόντια. (παρατήρηση και μέτρηση δοντιών). Επίσης τοποθετούν τις κάρτες με τα μήλα, με τις κουκκίδες, με τον αριθμό και τη λέξη. Τα παιδιά ανακαλύπτουν τους αριθμούς 1-3 με διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης μέσα από το παιχνίδι.
- Ομαδικό παιχνίδι:  " ο χρόνος και οι μήνες"τα νήπια αφού ακούσουν με προσοχή τους κανόνες-οδηγίες του παιχνιδιού, φοράνε τα στεφανάκια κάθε μήνα και του χρόνου. Παίζουν ελεύθερα με τη συνοδεία μουσικής και μόλις σταματήσει μπαίνουν στη σειρά.
18/02/2016 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και ο Βαγγέλης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Μιχάλης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
Λόγω απουσίας αρκετών παιδιών (7 νήπια), τα θέματα θα επαναληφθούν και την επόμενη εβδομάδα του Φλεβάρη.
- Τραγούδια:  " Ο μπαμπάς μου με ρωτάει" της Ελένης Καπηλίδου,  " Aν θέλετε δόντια πολύ γερά και χαμόγελα ολόλευκα πλατιά..." σε μουσική της Φρουτοπίας, "Το χοντρό μπιζέλι χορεύει τσιφτετέλι...". "Μήλο μου κόκκινο..." .
Μετά την αφήγηση του Βαγγέλη για την εξαγωγή του δοντιού του (νεογιλού) από τον οδοντίατρο, τα νήπια εκφράζονται μέσω των εμπειριών τους στο ιατρείο.
-Αφήγηση παραμυθιού:  " Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα Τρυποδόντη"τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Μεγάλη εντύπωση δημιουργεί στα νήπια πόσο κακό κάνει στα δόντια τους η ζάχαρη και η σοκολάτα. Ανακαλύπτουν τις σύνθετες λέξεις του παραμυθιού. Επίσης εκφράζουν με πρόταση τι τους άρεσε από το παραμύθι και το απεικονίζουν σε φύλλο εργασίας.
19/02/2016 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Μαρία και ο Βαγγέλης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Λευτέρης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
-Αφήγηση παραμυθιού:  " Αχ το δοντάκι μου"τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Συζήτηση για τα μικρόβια, τη προστασία των δοντιών και τις παθήσεις (ουλίτιδα, πλάκα, τερηδόνα. περιοδοντίτιδα). Μιλάμε επίσης για την τεχνική (οδοντοτεχνίτης) συμπλήρωσης δοντιών που λείπουν ή σιδεράκια.
ΕΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου