Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016

Αχ νεράιδα μυγδαλίτσα

να χορέψω θε μαζί σου, στου Φλεβάρη τη δροσιά! & θέματα του Χειμώνα που μας αποχαιρετά!
8/02/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βαλέρια και ο Παναγιώτης Τσ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Ασπασία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά γλώσσας και δημιουργίας.
Μια απαραίτητη αλλαγή που ενθουσίασε τα νήπια να δημιουργούν λέξεις από τις καρτέλες των πινάκων ή να γράφουν στον πίνακα κιμωλίας ή να παίζουν με τα παζλ γραμμάτων ή να διαβάζουν παραμύθια από τις εικόνες. (παίζουν 5 νήπια).
- Τραγούδια:  "Σα νυφούλα στολισμένη, εκεί κάτω στο λιβάδι...", "Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά, με τα χεράκια της..."
Με αφορμή ένα κλαδί αμυγδαλιάς που μας έφερε ο Βασίλης στο σχολείο, ξεκίνησε το θέμα συζήτησης για το δέντρο που βιάζεται ν' ανθίσει μέσα στηο Χειμώνα...
- Το Θέμα μας: "Ο  μύθος της Αμυγδαλιάς" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον το μύθο της όμορφης πριγκίπισσας αμυγδαλιάς και παρατηρούν και περιγράφουν εικόνες του σπουδαίου Ολλανδού ζωγράφου Βαν Γκογκ με θέμα: ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς. Πως είναι το δέντρο της αμυγδαλιάς; Τι μας προσφέρει;
- Η κατασκευή  μας: "κλαδιά αμυγδαλιάς" τα νήπια ζωγραφίζουν με τη τεχνοτροπία της ταμπονέτας όμορφα ανθισμένα κλαδιά αμυγδαλιάς μικρά καδράκια, (ομαδική εργασία με νερομπογιές) όπως οι πίνακες του ζωγράφου που γνωρίσαμε.
9/02/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βαλέρια και ο Παναγιώτης Τσ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Θωμαίς)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά" το τραγούδι της ομάδας μας, "Σα νυφούλα στολισμένη, εκεί κάτω στο λιβάδι...", "Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά, με τα χεράκια της..."
 Με αφορμή το θέμα της προηγούμενης ημέρας και την ομαδική εργασία των παιδιών (μικροί ζωγράφοι), αποφασίσαμε να ζωγραφίζουμε στο καβαλέτο θέματα που συζητάμε και να γνωρίσουμε τεχνικές ζωγραφικής (με νερομπογιές, με κάρβουνο, με κιμωλία- περίγραμμα, κορνίζα, φόντο).
- Παραμύθι:  "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει",  με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού και τις απορίες των παιδιών για το λιώσιμο του χιονάνθρωπου, προετοιμαζόμαστε για την εφαρμογή
πειράματος στην παρεούλα. 
- Το Θέμα μας:  "Φυσικές επιστήμες και χειμώνας"-"Τήξη ή πήξη" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την προετοιμασία του πειράματος που θα ακολουθήσει και τα υλικά που χρειαζόμαστε: ποτήρια πλαστικά, πάγος, σοκολάτα, κερί. Γίνεται περιγραφή των αντικειμένων π.χ. Ποια είναι σκληρά-στερεά, ποια είναι υγρά; Τι θα γίνει αν αφήσουμε τα παγάκια έξω από το ψυγείο; Ακούμε τις υποθέσεις των παιδιών για να διαπιστώσουμε όλοι μαζί αν είναι αληθείς ή ψευδείς. Επίσης τοποθετούμε ένα ποτήρι με παγάκια έξω στην αυλή και ένα
πάνω στο καλοριφέρ. Τι θα συμβεί; Τελικά καταλήγουμε σε συμπέρασμα μετά από δοκιμές και αληθείς προβλέψεις: Τήξη είναι η φυσική διαδικασία όπου ένα στερεό υλικό μετατρέπεται σε υγρό (με την εφαρμογή θερμότητας ή πίεσης). Πήξη είναι η φυσική διαδικασία όπου ένα υγρό σώμα μετατρέπεται σε στερεό σε συγκεκριμένη θερμοκρασία.
- Φύλλο εργασίας: "Χειμώνας-Φυσικές επιστήμες" τα νήπια ζωγραφίζουν τα αντικείμενα στη στερεά και υγρή τους μορφή.
10/02/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βαλέρια και ο Παναγιώτης Τσ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Χρήστος Β.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά" το τραγούδι της ομάδας μας, "Σα νυφούλα στολισμένη, εκεί κάτω στο λιβάδι...".
Από απορίες των παιδιών για την περιοχή με πάγους, το Βόρειο και Νότιο πόλο της γης, τον λευκό πλανήτη, Ανταρκτική και το λιώσιμο των πάγων από τη θερμότητα που αυξάνεται στη γη μιλήσαμε για ζώα που ζουν σε αυτές τις περιοχές. 
- Το Θέμα μας: "Τα ζώα των πάγων" Πως τρέφονται; Ποιες είναι οι φωλιές τους και τα χαρακτηριστικά τους; (Πιγκουίνος, λευκή αρκούδα, Βίσωνας, τάρανδος, φώκια, θαλάσσιος ελέφαντας, φάλαινα κ.ά.)  Τα παιδιά παρατήρησαν και περιέγραψαν εικόνες ζώων.
- Το παιχνίδι μας: "Πιγκουίνοι στη σειρά" Τα νήπια περπάτησαν ως πιγκουίνοι (ανά 3 παιδιά) με στόχο ποιος θα φτάσει πρώτος το ψάρι να το  πάρει.
- Φύλλο εργασίας: "Η συνέχεια  της ιστορίας..." τα νήπια ζωγραφίζουν με  τη βοήθεια σχεδίου τον λυπημένο πιγκουίνο και εκφράζουν με πρόταση τη συνέχεια της ιστορίας.
- DVD  : "Ο λευκός πλανήτης" Τα νήπια παρακολούθησαν και εξέφρασαν απορίες για τα ζώα που ζούν στα παγωμένα σημεία του πλανήτη μας, ένα οδοιπορικό στην ομορφιά της άγριας φύσης.
11/02/2016 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βαλέρια και ο Παναγιώτης Τσ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Βασιλική)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά" το τραγούδι της ομάδας μας, "Σα νυφούλα στολισμένη, εκεί κάτω στο λιβάδι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή".
- Το Θέμα μας: "Ποίημα: τα ζωάκια" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον το ποίημα και εκφράζουν απορίες - ερωτήσεις. Ποια ζώα έχουν κοιμηθεί το Χειμώνα-χειμερία νάρκη; Καταγραφή αυτών στον πίνακα κιμωλίας και συζήτηση, τι γνωρίζουμε για το καθένα;
 - Παραμύθι:  "Το γάντι",  με αφορμή την αφήγηση του Ουκρανικού παραμυθιού και τις απορίες των παιδιών συζητάμε να θυμηθούν ποια ζώα μπήκαν στο γάντι για να βρουν σπιτάκι-
φωλιά; (άσκηση μνήμης με εικόνες). Ποια ήταν μεγάλα και ποια μικρά; π.χ. Αρκούδα-ποντίκι ομοιότητες και διαφορές σύγκριση ζώων.
 Το παιχνίδι μας: "Έρχεται η αρκούδα" Τα νήπια παίζουν και κινούνται ελεύθερα στο χώρο, μόλις ακούσουν τα βήματα της νυσταγμένης αρκούδας (με πιατίνια) ξαπλώνουν και μένουν ακίνητα, πριν έρθει κοντά τους και τα πιάσει η αρκούδα.
- Φύλλο εργασίας: "Συγκρίσεις ταξινομήσεις" τα νήπια κόβουν και κολλούν μέσα στο γάντι τα ζώα από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.
12/02/2016 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βαλέρια και ο Παναγιώτης Τσ.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Χριστίνα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά" το τραγούδι της ομάδας μας, "Σα νυφούλα στολισμένη, εκεί κάτω στο λιβάδι...", "Στου καινούριου χρόνου την αυλή".
- Το Θέμα μας: "Η ακροστοιχίδα του Χειμώνα-τα ρούχα που φοράμε  " τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις ομαδικές εργασίες στην παρεούλα. Αρχικά συνθέτουν τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ-Χειμώνας με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Αποκαλύπτουμε τις λέξεις από τα αρχικά των γραμμάτων και 
συνθέτουμε ομαδικά την ακροστοιχίδα.
Στη συνέχεια κόβουν και κολλούν τα ρούχα του Χειμώνα και γράφουν τις λέξεις. Ποια είναι τα ρούχα που φοράμε το Χειμώνα και ποια άλλων εποχών;
- Ομαδικές εργασίες: α) Τα νήπια συνθέτουν την ακροστοιχίδα και γράφουν τις λέξεις του ΧΕΙΜΩΝΑ.
α) Τα νήπια κόβουν και κολλούν τα ρούχα του χειμώνα και γράφουν τις λέξεις.
- Παραμύθι:  "Όταν η Χιονάτη συνάντησε τη γρίππη" της Κατερίνας Αποστολίδου,  με αφορμή την αφήγηση του παραμυθιού συζητάμε για τις ιώσεις και τη καλή διατροφή , άσκηση και υγεία.
 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου