Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Χτίζω σωστά εμένα!

18/01/2016 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Θανάσης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Αλλαγή και δημιουργία γωνιάς γλώσσας: η παρεούλα άλλαξε γωνιά και επειδή βρίσκεται κοντά στη βιβλιοθήκε έγινε γωνιά
γλώσσας και δημιουργίας. Μια απαραίτητη αλλαγή που ενθουσίασε τα νήπια να δημιουργούν λέξεις από τις καρτέλες των πινάκων ή να γράφουν στον πίνακα κιμωλίας ή να παίζουν με τα παζλ γραμμάτων ή να διαβάζουν παραμύθια από τις εικόνες. (παίζουν 5 νήπια).
- Τραγούδια:   "Α,α,α ήρθε παγωνιά...", "Στου Γενάρη το φεγγάρι ξεχωρίζω μια σκιά..." " 12 μήνες αθλητές στο γήπεδο του χρόνου , "Μήλο μου κόκκινο...".
 Επίσης τα τραγούδια στο utube " Tόσο λάθος διατροφή ", " Ο χορός των μπιζελιών", " Μήλο μου κόκκινο " , " Λεμονάκι μυρωδάτο " και "Ονειρομαγειρέματα" -Video  (πατώντας πάνω στα τραγούδια ακούστε τα).
- Το Θέμα μας: "Χτίζω σωστά εμένα" τα νήπια παρατηρούν εικόνες αινίγματα, γλωσσοδέτες , λαχνίσματα που έχουν σχέση με τις τροφές και συζητάμε για τη διατροφή. Ποια δημοτικά τραγούδια γνωρίζουμε που έχουν σχέση με φρούτα; (Μήλο μου κόκκινο, λεμονάκι μυρωδάτο). 
Τι γνωρίζουμε για τη Μεσογειακή διατροφή και την πυραμίδα της διατροφής;  Ποιο είναι το πρωινό μου, το δεκατιανό, το μεσημεριανό, το απογευματινό και το δείπνο; (5 ημερήσια γεύματα). Είσαι αδύνατο, κανονικό ή παχύ παιδί; (παχυσαρκία, αδυναμία).
-Το παραμύθι μας: "Χτίζω σωστά εμένα",  τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και απαντούν σε ερωτήσεις σχετικές με τις τροφές. 
(Πρωτεϊνες, υδατάνθρακες, λίπη, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία). 
Σε ποιες τροφές υπάρχουν οι υδατάνθρακες; Πότε μας κάνουν καλό; (στην άθληση, εγρήγορση, άσκηση μνήμης, δύναμη-υγεία). Μέτρηση του βάρους μας με ζυγαριά; (ηλεκτρονική ζυγαριά)

 Μέτρηση βάρους αντικειμένων σε ζευγάρια. (ελαφρύτερο-βαρύτερο).
- Φύλλο εργασίας:   (Μαθηματικά) - Κόβω και κολλώ τις εικόνες τροφίμων από το ελαφρύτερο στο βαρύτερο και γράφω τις λέξεις ελαφρύ-βαρύ. Στη συνέχεια ζωγραφίζω το μέρος της ζυγαριάς που είναι βαρύτερο. (Μονάδα μέρτησης βάρους Κ και γρ.)
19/01/2016 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Σοφία Κ.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
- Τραγούδια:   "Α,α,α ήρθε παγωνιά...","Μήλο μου κόκκινο...".
-Το παραμύθι μας: "Ο χοντρούλης πρίγκιππας και η τραγανή ροδοψημένη πίτα", από το βιβλίο "Παραμυθομαγειρέματα" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού. Στη
συνέχεια καλούνται να μας πουν σύνθετες λέξεις πίτας με συνθετικό: κρέας, τυρί, γάλα κλπ. Μαθαίνουμε γλωσσοδέτες και λαχνίσματα. Πότε τα χρησιμοποιούμε;
-Ομαδική εργασία: "Συμπληρώνω τις τροφές",  τα νήπια παρακολουθούν την πρόταση και επιλέγουν το σωστό τρόφιμο-εικόνα για να το τοποθετήσουν στον πίνακα αναφοράς. (Σε διατάζουν να μιλήσεις π.χ. τα μήλα)
20/01/2016 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης ) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Βαλέρια)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά
του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).
 Τραγούδια:   "Α,α,α ήρθε παγωνιά...","Μήλο μου κόκκινο...".
-Ομαδική εργασία: "Η πυραμίδα της διατροφής",  τα νήπια παρακολουθούν ττις τροφές και αφού εξηγήσουμε τα ανάλογα χρώματα της πυραμίδας (πολλές φορές, συχνά, ελάχιστα, σχεδόν ποτέ, λίγο ή καθόλου). 
Παρουσιάζουμε στα νήπια τα γεωμετρικά στερεά και τα παρατηρούμε. (γιάλινα στερεά, πυραμίδα, κώνος, ορθογώνιο, κύβος, σφαίρα). 
Ποια είναι η Μεσογειακή διατροφή, δίαιτα; Ποιες τροφές περιέχει; Αναλύουμε την πρόταση "Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ", σε πόσες λέξεις; 
Επίσης ανακαλύπτουμε λέξεις που ομοιοκαταληκτούν: μαρούλι-φασούλι, γλυκό-παγωτό κ.ά.
21/01/2016 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης ) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Βαγγέλης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός).Επίσης σήμερα παρουσίασε τα νήπιο: Βαλέρια την πυραμίδα διατροφής που κατασκεύασε στο σπίτι της με τη βοήθεια της οικογένειας.
- Τραγούδια:   "Στου καινούριου χρόνου την αυλή, στρώνουνε τραπέζια και γιορτή...",  ένα θαυμάσιο τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη, "12 μήνες αθλητές στο γήπεδο του χρόνου".
- Το Θέμα μας: "Χτίζω σωστά εμένα" τα νήπια παρατηρούν εικόνες παροιμίες-τα σοφά λόγια της γιαγιάς, τι να σημαίνουν άραγε; Επίσης συζητάμε για τα πεζά και κεφαλαία γράμματα(Καρτέλες ονόματος και επωνύμου νηπίων)- ΔΙΑΤΡΟΦΗ-διατροφή: βρίσκουνλέξεις από Δ,δ, και συνθέτουμε προτάσεις. (καλλιέργεια προφορικού λόγου, άσκηση μνήμης).
- Φύλλο εργασίας:   (Μαθηματικά) - Συγκρίσεις μεγεθών: Μακρύ-κοντό, όπου τα νήπια μετρούν τα μήκη των γραμμών με διαφορετικά αντικείμενα (ξυλάκια, σχοινί, χάρακας, τουβλάκια ίδιου μεγέθους) και στη συνέχεια παρουσιάζουμε το μέτρο και τη μεζούρα. (Μονάδες μέτρησης μέτρο, εκατοστά).Γράφουν τις λέξεις των μεγεθών με πεζά γράμματα και κόβουν και κολλούν τις τροφές ανάλογα με το μέγεθος τους. Επίσης σχεδιάζουν μια μακριά κια μια κοντή ευθεία γραμμή με την ίδια αφετηρία και διαφορετικό προορισμό. (Αντιλαμβάνονται ότι θέλουν περισσότερο χρόνο για να φθάσουν στο γλυκό κια φθάνουν γρηγορότερα στη σοκολάτα).
22/01/2016 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (ο Μιχάλης και ο Λευτέρης) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Μαρία)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις.
 Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης σήμερα παρουσίασαν τα νήπια: Βασιλική και Βαγγέλης την πυραμίδα διατροφής που κατασκεύασαν στο σπίτι τους με τη βοήθεια της οικογένειας.
- Το Θέμα μας: "Η κοπή της βασιλόπιτας" συζήτηση στην παρεούλα για το νέο χρόνο και τα έθιμά του για υγεία, καλή χρονιά και ευημερία σχετικά με την κοπή της βασιλόπιτας. Εμπειρίες νηπίων και η προετοιμασία για την κοπή  στην ομάδα μας και το ανάλογο δώρο στον-στην τυχερό-ή.
- Τραγούδι:   "Στου καινούριου χρόνου την αυλή, στρώνουνε τραπέζια και γιορτή..." ένα θαυμάσιο τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη.
- "Η κοπή της βασιλόπιτας" από την κα Κική προέδρου του συλλόγου γονέων που την έφτιαξε με αγάπη και με την συμμετοχή γονέων νηπίων.Μας βοήθησε καιμοίρασε τα κομμάτια τυχαία στα τραπεζάκια νηπίων. Τυχερός ήταν το νήπιο Α΄ Παναγιώτης Σούρλας,  που κέρδισε κι ένα βιβλίο με τίτλο"Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα που έδεσε τον πόνο της
φιόγκο", σχετικό με τη στοματική υγεία των δοντιών, πρόγραμμα αγωγής υγείας που θα υλοποιήσουμε στο σχολείο το προσεχές διάστημα.
- Το Θέμα μας: "Νέος χρόνος και οι 4 εποχές" συζήτηση στην παρεούλα για το αίνιγμα: Είμαι πλατύφυλλο δεντρί με 4 κλωνάρια, το ένα ανθίζει, το άλλο καρπίζει, το άλλο μαραίνεται και το άλλο ξεραίνεται. Τι είναι; 
Τα νήπια περιγράφουν παρατηρώντας τις εικόνες, το δέντρο στις 4 εποχές του χρόνου και αντιστοιχίζουν τις καρτέλες λέξεων με κεφαλαία και πεζά γράμματα.
- Πίνακας ζωγραφικής: "Οι 4 εποχές του Τσαρούχη" , όπου τα νήπια ανακαλύπτουν την κάθε εποχή με τα ανάλογα χαρακτηριστικά της. (Αιτιολογούν γιατί διάλεξαν αυτό το πρόσωπο).
- Παιχνίδι:   "Παίζω με τα στεφανάκια των 4 εποχών- με ανάλογη μουσική χορεύουν (οι 4 εποχές του vivaldi) και μόλις σταματήσει η μουσική ένα νήπιο τους βάζει στη σειρά, μπροστά από τις λέξεις των εποχών. Επίσης κάθε εποχή παρουσιάζεται στα παιδιά και λέει: Είμαι η Άνοιξη και σας φέρνω δώρα...τα χελιδόνια-παράδειγμα.
- Φύλλο εργασίας: "Νέος χρόνος και οι 4 εποχές" , τα νήπια ζωγραφίζουν τα δεντράκια σε κάθε εποχή και γράφουν τις λέξεις των εποχών με κεφαλαία γράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου