Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2015

Μέσα από το αγαπημένο μου σπιτάκι σας γνωρίζω...

την οικογένειά μου!
18/11/2015 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Ασπασία και η Θωμαϊς ) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Παναγιώτης Τσ.)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους.Μια νέα γωνιά -κέντρο ενδιαφέροντος, προστέθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας, η γωνιά της γραφής και γλώσσας. Ο βοηθός μαζί με το ζευγάρι του ασχολούνται στον πίνακα της κιμωλίας και συνθέτουν λέξεις με εικόνες. Επίσης ζωγραφίζουν και γράφουν λέξεις.
-Το Θέμα μας: "Η οικογένειά μου" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση της ιστορίας "Γλυκό μου σπιτάκι αγαπημένο" και παρουσιάζουν την οικογένεια τους. Τι γνωρίζουν για μια οικογένεια; Τι θέλουν να μάθουν; Επίσης ο φίλος μας ο Βασίλης έχει φέρει ενδιαφέρουσες φωτογραφίες με διάφορες οικογένειες (ζώων, ανθρώπων κ.α.), τις παρουσιάζουμε και μιλάμε για αυτές. Παρουσιάζουν την οικογένειά τους μέσα από φωτογραφικό υλικό. (Πίνακας φωτογραφιών). Από πόσα μέλη αποτελείται; Ποια είναι τα ονόματά τους; Το γενεαλογικό δέντρο της οικογένειάς μας, μεγαλύτερα, μικρότερα αδέρφια, παππούδες, γιαγιάδες κ.λ.π. Γιατί αγαπάμε την οικογένειά μας; Τι μας προσφέρει;
19/11/2015 Πέμπτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Ασπασία και η Θωμαϊς ) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Βαγγέλης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους.Μια νέα γωνιά -κέντρο ενδιαφέροντος, προστέθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας, η γωνιά της γραφής και γλώσσας. Ο βοηθός μαζί με το ζευγάρι του ασχολούνται στον πίνακα της κιμωλίας και συνθέτουν λέξεις με εικόνες. Επίσης ζωγραφίζουν και γράφουν λέξεις.
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά", "Το τραγούδι των κανόνων στην παρεούλα". -Το Θέμα μας: "Η οικογένειά μου" τα νήπια απαντούν σε ερωτήσεις και συνθέτουμε τι γνωρίζουμε και τι θέλουμε να μάθουμε για την οικογένεια. Οι ερωτήσεις:Τι είναι οικογένεια;Ποιους έχετε στην οικογένειά σας; και συνθέτουμε σε πίνακα πόσα μέλη έχει το κάθε παιδί. Τι χρειάζεται μια οικογένεια για να είναι χαρούμενη;(Δημιουργία ιστογράμματος)
-Το παιχνίδι μας: "γάτα και ποντικός" τα νήπια μαθαίνουν τις οδηγίες του ομαδικού παιχνιδιού στην αυλή μας. Διάλειμμα.
-Το παραμύθι μας: "Πόσο μ' αρέσει η οικογένεια μου!" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού και μιλούν για τους ήρωες του και πως νιώθουν μέσα στην οικογένεια.
20/11/2015 Παρασκευή
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Ασπασία και η Θωμαϊς ) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Βαλέρια)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
 Επίσης στα ΝΕΑ ΜΑΣ πληροφορούνται σχετικά με το αστεράκι των ευχών: (Φιλανθρωπική μας δράση).
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά", "Το τραγούδι των κανόνων στην παρεούλα".
-Το Θέμα μας: "Η οικογένειά μου" τα νήπια ακούν με προσοχή το ποίημα"Η γελαστή οικογένεια" και ζωγραφίζουν σε ένα σπιτάκι τη δική τους οικογένεια.
-Το παιχνίδι μας: "Κάνε ότι κάνω" τα νήπια μαθαίνουν τις οδηγίες του  παιχνιδιού σε ζευγάρια παικτών στην αυλή μας.
23/11/2015 Δευτέρα
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βασιλική και ο Χρήστος Β.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (ο Νότης)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους: " Προσευχή για την οικογένεια"- "Θεέ μου σε όσους αγαπώ δώσε ευλογία, και σε όσους με αγαπάνε χάρισε σοφία. Χάρισε στην οικογένειά μου δύναμη και αρετή, για να υπάρχει πάντα σπίτι μας αγάπη και στοργή"....
Μια νέα γωνιά -κέντρο ενδιαφέροντος, προστέθηκε σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας στη γωνιά του παιδαγωγικού υλικού: Δείξαμε τρόπους συνεργασίας και παιχνιδιού με πλαστικά κουμπιά σε σχοινάκια και ξύλινα παζλ των φυλών και του σπιτιού με παρατήρηση των εικόνων σύνθεσης.
- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά", "Το τραγούδι των κανόνων στην παρεούλα"," Έμαθα τα χρώματα", "Έχω μια γλυκιά μανούλα" .
-Το Θέμα μας: "Η οικογένειά μου" τα νήπια παρατηρούν εικόνα με μια οικογένεια και την περιγράφουν με προτάσεις. Δείχνουμε στον πίνακα κιμωλίας τις λέξεις: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ-οικογένεια και εξηγούμε τη γραφή με κεφαλαία και πεζά γράμματα. Αναγνωρίζουν και διαβάζουν εικόνες με το ΟΙ-ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ και ΕΙ-ΕΙΚΟΝΑ, ΜΕ ΤΟ ε και το ο σαν φωνήματα-γράμματα.
 Στη συνέχεια συζητάμε με τα νήπια τι κάνουμε με την οικογένεια; Αφού διαβάσουν τις εικόνες των καρτελών ανακαλύπτουν σε τι μοιάζει η ομάδα μας "ΠΟΥΛΙΑ" με την ομάδα "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ": Παίζουμε όλοι μαζί,
καθόμαστε. συζητάμε με διάλογο, βλέπουμε τηλεόραση, τρώμε όλοι μαζί, έχουμε κανόνες κ.ά.
Επίσης τα νήπια διαβάζουν σε εικόνες και τις συνθέτουν με χρονική ακολουθία της πορείας του ανθρώπου για τη δημιουργία οικογένειας...
-Το παιχνίδι μας: "παιχνίδι λέξεων" τα νήπια χτυπούν με τα χεράκια τους τις φωνές-συλλαβές των λέξεων σχετικές με την οικογένεια. Διακρίνουμε ότι η λέξη ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ έχει 5 φωνές. 
Όλα τα νήπια προσπαθούν και συμμετέχουν λέγοντας λέξεις, κι ας κάνουν λάθος-αξίζει η προσπάθεια, στο τέλος διαπιστώνουμε ότι μεγάλος αριθμός νηπίων καταφέρνει να βρει πεντασύλλαβες λέξεις και χειροκροτά όλη η ομάδα την επιτυχία τους.
-Το παραμύθι μας: "Οικογενειακή ευτυχία" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού που μας έφερε η Βασιλική και ανακαλύπτουν λέξεις που νιώθουν τα άτομα στην οικογένεια: αγάπη, στοργή, αγκαλιά, φιλιά, υπομονή, επικοινωνία κ.ά.
24/11/2015 Τρίτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βασιλική και ο Χρήστος Β.) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Μελίνα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. 
Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 
Επίσης μαθαίνουν νέα προσευχή στο πρωινό τους: " Προσευχή για την οικογένεια".
- Τραγούδια:  " Έμαθα τα χρώματα", "Στο δάσος με τα
χρώματα".
-Το Θέμα μας: "Οικογένεια-τα χρώματα" τα νήπια παρατηρούν ομοιότητες με τους κανόνες της ομάδας μας και της οικογένειας: π.χ. τρώμε όλοι μαζί, έχουμε καλούς τρόπους συμπεριφοράς, δεν κάνουμε φασαρία μα μιλάμε με διαφορετική ένταση στη φωνή μας, κ.ά.
Στη συνέχεια συζητάμε στα νήπια και μας παρουσιάζουν
οικογένειες - ομάδες με κανόνες όπως:ζώα, πουλιά, ψάρια, άνθρωποι σε διάφορες χώρες, φυλές, χρώματα, σχήματα κ.ά.
Επικεντρώνουμε την προσοχή τους στα χρώματα 
και στα αντικείμενα που χρησιμοποιεί ο ζωγράφος (πινέλα, καμβάς, χαρτί, καβαλέτο, παλέτα κ.ά.)
Ποια είναι τα βασικά χρώματα; 
Είναι απαραίτητα: κόκκινο, κίτρινο και μπλε.
Ποια είναι τα παράγωγα;
Πως αλλάζουν τα χρώματα σε ανοικτά-φωτεινά και κλειστά-σκοτεινά; (Με το άσπρο και το μαύρο χρώμα).




- Φύλλο εργασίας: "Μαθηματικά και τα χρώματα" τα νήπια αφού μάθουν τα χρώματα , τα ζωγραφίζουν με σειρά βασικά και παράγωγα, ανοικτά και κλειστά,
 επίσης ζωγραφίζουν τόσα άτομα όσα έχει η κάθε οικογένεια και γράφουν τον αριθμό.




-Το παραμύθι μας: "Οι γονείς" τα νήπια παρακολουθούν με ενδιαφέρον την αφήγηση του παραμυθιού που μας έφερε η Ειρήνη και ανακαλύπτουν λέξεις που ομοιοκαταληκτούν: ( π.χ ποτέ εν έχει ανακαλύψει κάποιον σπουδαίο θησαυρό... αλλά μου δίνει όταν διψάω νερό ή γάλα, μου στύβει και χυμό.  ) 
κάτι μπορεί η μαμά και ο μπαμπάς και για κάτι άλλο είναι αδύνατον να το κάνει, ένα διασκεδαστικό παραμύθι που παρουσιάζεται ως ποίημα στα νήπια και βρίσκουν τις λέξεις με ομοιοκαταληξία.


25/11/2015 Τετάρτη
- Τα νέα μας: Τα νήπια που είναι υπεύθυνοι (η Βασιλική και ο Χρήστος ) για την εβδομάδα και ο βοηθός (η Μελίνα)  που αλλάζει κάθε μέρα, λένε τα νέα τους-ανακοινώσεις. Ο βοηθός ζωγραφίζει στο καβαλέτο με κιμωλία και γράφει το όνομά του. Την ώρα της παρεούλας λέει το ημερολόγιο (Ημερομηνία-μήνας-εποχή και καιρός). 

- Τραγούδια:  "Είμαστε πουλιά", "Το τραγούδι των κανόνων στην παρεούλα"," Έμαθα τα χρώματα", "Έχω μια γλυκιά μανούλα", "Ο καλός μου ο μπαμπάς" .
-Το Θέμα μας: "Οικογένεια" τα νήπια παρατηρούν καρτέλες και εικόνες με τα μέλη της οικογένειας (μαμά, μπαμπάς,αδερφός,αδερφή,παππούς,γιαγιά) και αναγνωρίζουν τις λέξεις. Στη συνέχεια συσχετίζουν τις λέξεις με τις εικόνες και παρουσιάζουμε τα άρθρα: ο,η,το τα νήπια ανακαλύπτουν λέξεις που ταιριάζουν στα άρθρα.
Επικεντρώνουμε την προσοχή τους στα σχήματα: τα νήπια παρατηρούν την οικογένεια των σχημάτων, τα αναγνωρίζουν και ανακαλύπτουν σχήματα στην τάξη (ο πίνακας είναι ορθογώνιος, το παραμύθι είναι τετράγωνο, η σκεπή στο κουκλοθέατρο είναι τρίγωνο κ.ά.)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου