Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2015

Oι κορδέλες της χαράς...ο χορός των μασκαράδων

16-02-2015 Δευτέρα
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του παιχνίδι. Αναφέρουν τα νέα τους όσα παιδιά επιθυμούν από το Σαββατοκύριακο.
Κάθε Δευτέρα,Τετάρτη και Παρασκευή τα νήπια ζωγραφίζουν στο καβαλέτο, θέματα εποχής ή και των project-αναδυόμενο θέμα που μας απασχολεί.
Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη τα νήπια απασχολούνται στο ελεύθερο σχέδιο ανά ομάδες (5 ομάδες) και μαθαίνουν τεχνοτροπίες σχεδίου και ζωγραφικής με φαντασία.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το
θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Μαρίνα Τσέρου. Μας ενημέρωσε ότι απουσιάζει λόγω γρίππης.
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Ελένη και ο Ηλίας, τον αναπληρώνει ο Ιωάννης μετά τις 2 το μεσημέρι.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά...", " Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται...", "Καλώς το καρναβάλι", "Γύρω-γύρω γαϊτανάκι".
Το θέμα μας: "Οι Απόκριες και ο Αρλεκίνος" , με χρονική συνέχεια καρτών-εικόνων και έκφραση συναισθημάτων από τη
χαρά στη λύπη.. Τα νήπια εκφράζουν σε προτάσεις τα συναισθήματα του παραμυθιού. "Ο φίλος μας ο Αρλεκίνος είναι χαρούμενος γιατί; ο φίλος μας ο Αρλεκίνος είναι λυπημένος γιατί;
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια κόβουν και κολλούν σε σωστή χρονική ακολουθία τα γεγονότα της ιστορίας του Αρλεκίνου, εκφράζοντας χρονικά την ιστορία.
17-02-2015 Τρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του
και παρουσιάζει το αγαπημένο του παιχνίδι. Αναφέρουν τα νέα τους όσα παιδιά επιθυμούν από το Σαββατοκύριακο.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Λυδία Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους της ένα παιχνίδι "η κούκλα Λαλιλούπς¨  .
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Ελένη και ο Ηλίας, τον αναπληρώνει ο Ιωάννης μετά τις 2 το μεσημέρι.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά...", " Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται...", "Καλώς το καρναβάλι", "Γύρω-γύρω γαϊτανάκι".
Το θέμα μας: "Οι Απόκριες και τα ήθη και έθιμα " , με ταξίδι μέσα από εικόνες σε πόλεις της Ελλάδας που γιορτάζουμε το καρναβάλι. Μιλάμε για τις μπούλες και τους γενίτσαρους στη Νάουσα-Έδεσσα, το βασιλιά καρνάβαλο σε κάθε παρέλαση, τις φωτιές στα Ιωάννινα, στο Ρέθυμνο, στη Ξάνθη, στην Πάτρα κ.ά. Τι είναι το έθιμο της κυρά Σαρακοστής;
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια μαθαίνουν το αίνιγμα για το γαϊτανάκι και το ζωγραφίζουν.
"Ο καρνάβαλος και η νεράϊδα Σερπατίνα": Τα νήπια ακούν με προσοχή το παραμύθι του Βαγγέλη Ηλιόπουλου από τεύχος του περιοδικού Παράθυρου για το Νηπιαγωγείο. Βρήκαμε φανταστικά και αληθινά στοιχεία και ανακαλύψαμε γιατί το παιδάκι μισούσε τις Απόκριες.
18-02-2015 Τετάρτη

Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του παιχνίδι. Αναφέρουν τα νέα τους όσα παιδιά επιθυμούν από το Σαββατοκύριακο.

- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο ΗλίαςΜας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του "ένα παιχνίδι  με κορίνες
Μπόουλιγκ".

- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Ελένη και ο Ηλίας, τον αναπληρώνει ο Ιωάννης μετά τις 2 το μεσημέρι.

Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά...", " Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται...", "Καλώς το καρναβάλι", "Γύρω-γύρω γαϊτανάκι".

Το θέμα μας: "Οι Απόκριες και σπάμε τον κώδικα " , με παιχνίδια λόγου και γλώσσας. Τα νήπια μέσα από το όνομά τους αρχικά παίζουν με τα γράμματα-φωνήματα και στη συνέχεια με τις φωνές-συλλαβές. Καταφέρνουν να σπάσουν τον κώδικά και να διαβάσουν αρχικά τη λέξη "ΜΑΜΑ" και στη συνέχεια δύο λέξεις "ΚΑΛΗ ΑΠΟΚΡΙΑ".Αρκετά νήπια κατάφεραν να διαβάσουν τις λέξεις.



Φύλλο εργασίας: Τα νήπια και ο κώδικας της Αποκριάς που κατάφεραν να σπάσουν σε φύλλο εργασίας.

19-02-2015 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του παιχνίδι. Αναφέρουν τα νέα τους όσα παιδιά επιθυμούν από το Σαββατοκύριακο.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Στάθης. Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του "ένα παιχνίδι  "τρενάκι σε ράγες".
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Ελένη και ο Ηλίας, τον αναπληρώνει ο Ιωάννης μετά τις 2 το μεσημέρι.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά...", " Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται...", "Καλώς το καρναβάλι", "Γύρω-γύρω γαϊτανάκι".
Το θέμα μας:"Οι Απόκριες και τα σχήματα " , με ταξινόμηση ανάλογων κριτηρίων. Τα νήπια βρίσκουν τρόπους να διαχωρίσουν τα σχήματα, ανάλογα με το χρώμα, το μέγεθος σε ομάδες -σύνολα. Στη συνέχεια συμπληρώνουν το ραβδόγραμμα.
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ψάχνουν και βρίσκουν-μετρούν τα καπέλα του χορού και στη συνέχεια συμπληρώνουν το ραβδόγραμμα.
20-02-2015 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Ο βοηθός μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές, ανακοινώνει στους φίλους τα νέα του και παρουσιάζει το αγαπημένο του παιχνίδι. Σήμερα έφεραν τις μάσκες τους για να παίξουμε τις μουσικές μάσκες.
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι... εχθές ήταν... αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη του γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής.
Σήμερα βοηθός ήταν η  Μαρίνα.  Μας έφερε και παρουσιάσε στους φίλους του, το παιχνίδι "ΜΟΝΟΠΟΛΗ για παιδιά".
- Υπεύθυνοι τάξης για την εβδομάδα: η Ελένη και ο Ηλίας, τον αναπληρώνει ο Ιωάννης μετά τις 2 το μεσημέρι.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Α, α,α, αρχίζει η παγωνιά...", " Σσσ ησυχία, η φύση κοιμάται...", "Καλώς το καρναβάλι", "Γύρω-γύρω γαϊτανάκι".
Το θέμα μας: "Οι αποκριάτικες στολές και οι ινδιάνοι " , με ινδιάνικη μουσική τα νήπια ταξιδεύουν με τα λόγια του τραγουδιού: "Ταμ, ταμ,ταμ μες στη ζούγκλα ηχούνε, ινδιάνοι με χαρά τραγουδούνε", στις συνήθειες των ινδιάνων. Βρίσκουν το δικό τους όνομα από τη φύση.
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ετοιμάζουν τα καπέλα των ινδιάνων. 
Ομαδικά παιχνίδια: Τα νήπια παίζουν τις μουσικές μάσκες, μουσικά αγάλματα. Εκφράζουν το πως θα περάσουν το τριήμερο της Αποκριάς.
                   Καλή Σαρακοστή!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου