Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2014

Ο Νοέμβρης φέρνει βροχή, κρύο και ...το Πολυτεχνείο!

10/11/2014 Δευτέρα
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Ο Νοέμβριος μήνας(του Παντελή Θαλασσινού),  το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει...
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Αλλάζει την ημερομηνία, τον καιρό και παρακολουθεί το θερμόμετρο της τάξης. Μιλάει για την αγαπημένη της γωνιά στο σχολείο... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ελένη. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με την Ελένη τα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.
Το θέμα μας:  Στη 2η συνάντηση με τους γονείς μιλήσαμε με την κυρία Μαρία που εργάζεται στον περιβαλλοντικό φορέα εκβολών Αχέροντα και Καλαμά. Προσκαλέσαμε λοιπόν την ομάδα του φορέα σήμερα στο Νηπιαγωγείο μας.  "Αποδημητικά πουλιά του τόπου μας" ήταν το θέμα μας. 
Τα νήπια έκαναν ερωτήσεις στην κυρία Έφη σχετικά με τίς εργασίες του φορέα, τα άτομα που εργάζονται , τον τρόπο και τα υλικά που χρησιμοποιούν στην εργασία τους, τις ώρες εργασίας τους κ.ά. Παράλληλα η κυρία Μαριάνθη και η κυρία Μαρία ετοίμασαν τον προτζέκτορα, όπου είδαμε τα πουλιά του τόπου μας και αναγνωρίσαμε τους ήχους τους μέσα από παιχνίδι μνήμης.Στη συνέχεια παίξαμε ομαδικό παιχνίδι σε χάρτη προσανατολισμού, όπου είδαμε το μακρύ ταξίδι των πουλιών, από τη Μεσόγεια θάλασσα στην Αφρική.
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγράφισαν με χρώματα και αριθμούς 1-5 διάφορα είδη πουλιών.
11/11/2014 Τρίτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή
προσευχή 
και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.

Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Ο Νοέμβριος μήνας(του Παντελή Θαλασσινού),  το δάσος με τα χρώματα, το Φθινόπωρο αρχίζει...
- Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν ο Δημήτρης. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με το Δημήτρη τα πράγματα που του αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο του παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους του  με τη ζωγραφιά και το όνομά του στον πίνακα κιμωλίας.
1η Ενότητα:
Το θέμα μας:  Το δέντρο της γνώσης... ποιές είναι οι βαθμίδες της εκπαίδευσης; Τι είναι η λέξη παιδεία; Ποια είναι η ονομασία του σχολείου μας; Τι σημαίνει το σχολείο για τα παιδιά; (Μεγάλο κτίριο όπου οι δασκάλες μας, μας περιμένουν και όλοι μαζί μαθαίνουμε με διάλογο νέα πράγματα, είπε ο Ηλίας και η Μαρίνα). Τι μαθαίνουμε σε κάθε βαθμίδα και πόσα χρόνια διαρκεί η φοίτηση; Μιλήσαμε για την ανώτερη βαθμίδα εκπαίδευσης τα Πανεπιστήμια, το Πολυτεχνείο, τη Νομική και τόσες άλλες σχολές και τέχνες  όπου οι φοιτητές επιλέγουν την εργασία τους στο μέλλον, το επάγγελμά τους. Βέβαια στην ηλικία των 18 ετών οι νέοι αποκτούν  ταυτότητα και ψηφίζουν, εκλέγουν με δημοκρατικό τρόπο  τον πρωθυπουργό και τους βουλευτές της χώρας τους.
- Παραμύθι: "Στο δάσος" της Σοφίας Ζαραμπούκα όπου τα νήπια ξεχωρίζουν τη δίκαιη και σοφή κουκουβάγια, όπου δίνει λύσεις σε κάθε πρόβλημα. 
Στο μπλοκ ζωγραφικής τα νήπια ζωγραφίζουν εικόνα από το παραμύθι ,  τι τα εντυπωσίασε και το αιτιολογούν.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο (Τάνια Τσανακλίδου),  όταν σφίγγουν το χέρι (Μίκης Θεοδωράκης), Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία(Μάνος Λοϊζος)...
12/11/2014 Τετάρτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή
προσευχή 
και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.

 Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει

προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ναταλία. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Ναταλία τα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο (Τάνια Τσανακλίδου),  όταν σφίγγουν το χέρι (Μίκης Θεοδωράκης), Ο δρόμος είχε τη δική του
ιστορία(Μάνος Λοϊζος)...
2η Ενότητα:
Το θέμα μας:  "Εκλογές... Μπορούμε κι εμείς να κάνουμες εκλογές στη τάξη μας; Ποιοί θα είναι οι υποψήφιοι; Ποιο θα είναι το έργο τους; Ποιοι επιθυμούν να είναι και μπορούν να πουν δυο λόγια στους ψηφοφόρους για το έργο τους...
Τι χρειαζόμαστε; (κάλπη, παραβάν, ψηφοδέλτια και καταγραφή των ψήφων...) Εχουμε απαρτία, είμαστε όλοι σήμερα στην τάξη; 
Τα νήπια γνώρισαν τη διαδικασία των εκλογών, την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων, συγχάρηκαν τους συμμαθητές τους για το αποτέλεσμα. Μια προτόγνωρη διαδικασία που παρακολούθησαν και συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον!
- Παραμύθι: "Η κυρά Δημοκρατία" της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, μετά την ανάγνωση του παραμυθιού, βλέπουμε τις εικόνες και σχολιάζουμε, περιγράφουμε τα πρόσωπα της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Τα νήπια μιλούν για στιγμές που τα εντυπωσίασαν στο παραμύθι και τις αποτυπώνουν σε φύλλο εργασίας.
-Πρόβα γιορτής για το Πολυτεχνείο.
13/11/2014 Πέμπτη
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή
προσευχή 
και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα 
τους.
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι...
 Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της.Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Ναταλία. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Ναταλία τα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο (Τάνια Τσανακλίδου),  όταν σφίγγουν το χέρι (Μίκης Θεοδωράκης), Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία(Μάνος Λοϊζος)...
3η Ενότητα:
Το θέμα μας:  Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου... μέσα από τα αληθινά γεγονότα της ιστορίας του Φίλιππου Μανδηλάρα "Η εξέγερση του Πολυτεχνείου" και με εικόνες της περιόδου, προσεγγίζουμε τα γεγονότα...για το Πολυτεχνείο.
Τα νήπια συνθέτουν τη λέξη "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" και μαθαίνουν τι σημαίνει το σύνθημα των φοιτητών "ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ". 
Συνθέτουν με εικόνες και διηγούνται τα γεγονότα της ιστορίας 17η Νοεμβρίου 1973.
Παρακολουθούν τα γεγονότα με τη βοήθεια του διαδικτύου Η/Υ και κάνουν ερωτήσεις.
14/11/2014 Παρασκευή
Πρωινές ανακοινώσεις: Τα νήπια μετά την πρωινή
προσευχή και το παιχνίδι στις γωνιές  ανακοινώνουν τα νέα τους.
Ο βοηθός: αλλάζει την ημέρα στον πίνακα της εβδομάδας και μαθαίνει τις χρονικές έννοιες: Σήμερα είναι...εχθές ήταν...αύριο θα είναι... Λέει τον πίνακα της εποχής και των μηνών της. Μιλάει για το πως πέρασε την προηγούμεν μέρα... έχει προτεραιότητα στο τρενάκι των παιχνιδιών και της αυλής. Σήμερα βοηθός ήταν η Μαρίνα Τσ. Τα νήπια κάνουν ερωτήσεις και θυμούνται μαζί με τη Μαρίνα τα πράγματα που της αρέσουν π.χ. ποιο είναι το αγαπημένο της παιχνίδι,φαγητό ή φρούτο; Επίσης καλημερίζει τους φίλους της με τη ζωγραφιά και το όνομά της στον πίνακα κιμωλίας.
Τραγούδια: Τα νήπια μαθαίνουν τραγούδια:" Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο (Τάνια Τσανακλίδου),  όταν σφίγγουν το χέρι (Μίκης Θεοδωράκης), Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία(Μάνος Λοϊζος), Ένα το χελιδόνι (Μίκης Θεοδωράκης).
Το θέμα μας:  Μια χώρα φανταστική... ποιοί είναι οι κατοικοί της; Τα νήπια είχαν εξαιρετικές ιδέες και φαντασία: Βέβαια ζούμε στην Ηγουμενίτσα, ας ταξιδέψουμε λοιπόν στη Νεραϊδούπολη(είπε η Ζέτα), στη Φρουτόπολη(είπε η Μαρίνα), στη Χρωματούπολη, στη Λουλουδούπολη, στη Σχηματούπολη (είπε η Αλκμήνη), ...στην Ντενεκεδούπολη (είπε ο Ιωάννης) και τι είναι τα τενεκεδάκια; κονσέρβες (είπε ο Ηλίας). Ας γνωρίσουμε μερικά τενεκεδάκια: τα νήπια ανακάλυψαν πολλά τενεκάκια και μάλιστα όλα μαζί σε έναν κάδο ανακύκλωσης έφτιαξαν μια πόλη: την Ντενεκεδούπολη. Τι συμβαίνει όμως σε
αυτήν την πόλη, ζουν με Δημοκρατία και δικαιοσύνη οι κάτοικοι της;
Κουκλοθέατρο:  "Ντενεκεδούπολη... με τι μεγάλη ανυπομονησία περίμεναν τα νήπια τον Πιπίνο να ανακοινώσει το έργο που θα έβλεπαν σήμερα...βέβαια την Ντενεκεδούπολη και τα ωραία της τραγούδια...συμμετείχαν στις ερωτήσεις των ηρώων, στα τραγούδια τους, στην ανάγκη τους για λύση των προβλημάτων που δημιουργούσε ο Λαδένιος, και εξέφρασαν με χαρά τα συνθήματα: ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΖΗΤΩ  Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, των ηρώων της.
Φύλλο εργασίας: Τα νήπια ζωγράφισαν πριν και μετά το κουκλοθέατρο τους ήρωες από το παραμύθι "Ντενεκεδούπολη" και τον αγαπημένο τους ήρωα από το κουκλοθέατρο και βέβαια το αιτιολόγησαν.

17/11/2014 Δευτέρα
Η γιορτή μας: " Το Πολυτεχνείο ζει¨

      "ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου